Várandósan az irodában- mire figyelj munka közben

A várandósság nem betegség, természetes, hogy jó darabig folytatod a munkádat. Van azonban néhány dolog, amire jó, ha figyelsz dolgozó kismamaként az irodában, a számítógép előtt ülve, ezeket ajánljuk most figyelmedbe. 

várandósan az irodában

 

A terhesség alatti hormonális változások miatt a szemet borító könnyfilm vastagsága és a könny mennyisége csökken. Ha egész nap a monitort bámulod, amúgy is észrevétlenül kevesebbe pislogsz, így  a kellemetlen szemszárazság-érzet könnyebben felléphet ilyenkor. A várandósság harmadik trimeszterében az élettanilag is fellépő enyhe vashiány is hatással van a szemekre, azok hamarabb elfáradnak. Ha bármilyen látásproblémád van, ami eddig rejtve maradt, a várandósság előhozhatja, fényt deríthet rá. Figyelj arra, hogy közelebb vagy távolabb húzódsz-e  a monitortól,  és ha változást tapasztalsz, érdemes felkeresned egy szemészorvost.  Kissé magasabban legyen afejed, mint amonitor, hogy lefelé tekinthess rá, és időnként iktass be szüneteket, amikor pihenteted a szemedet: a távolba nézel, majd lehunyod pár másodpercre, akár  a tenyereddel lefedve is pihentetheted őket. az ablak, a fényforrás ne  ahátad mögött legyen, így elkerülöd  a tükröződést.

Azt is tapasztalhatod, hogy hogy ha huzamosabb ideig  a számítógépen dolgozol, a kezed zsibbadni kezd. Nincs ok aggodalomra, ez is normális jelenség.  Viszont ha a zsibbadás kézbe sugárzó fájdalommá fokozódik, és éjszakára rosszabbodik, Carpal-tunnel szindrómáról lehet szó.  Ez terhesség alatt gyakoribb, mivel a  szövetek duzzanata a csukló alagútjában futó idegeket összenyomja. Ha a zsibbadás elkezdődik ,rázogasd, majd  pihentesd a kezed,  ne folytasd a munkát egy darabig, nézz más teendő után, ami nem erőlteti a csuklódat. Általában a szülés után a helyzet magától is rendeződik, ha nem, extra B-vitamin segíthet.

várandós dolgozik

A fejfájás általában a megemelkedett ösztrogénszint miatt csökken terhesség alatt. Ha mégis előfordul, a monitor bámulása rontja a tüneteket, ezért érdemes szünetet tartani, kimenni a levegőre. Ha azonnali megkönnyebbülésre van szükséged, paracetamol tartalmú fájdalomcsillapítót vehetsz be várandósan is, de érdemesebb természetesebb módszerekkel megoldani a problémát. Ha gyakran előfordul, különböző relaxációs technikák segítenek a dolgon, ezeket nálunk is elsajátíthatod a rendelőnkben.

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Árvai Nóra

pszichológus, perinatális szaktanácsadó, szakíró, jógaterapeuta